2011-TARIMDA MODEL İŞLETMELER MALİ DESTEK PROGRAMI

PROGRAM TANITIMI

198-TRIAL-Özet 190

 

Referans No

: TRB1/2011/MDP/04

İlan Tarihi

: 30.11.2011


 

 

Adı

TARIMDA MODEL İŞLETMELER

MALİ DESTEK PROGRAMI

Amacı

Tarım sektöründe faaliyet gösteren kuruluşların fiziki, teknik ve beşeri niteliklerinin geliştirilmesi yoluyla bölgemizde model tarım işletmeleri oluşturulmasıdır.

Öncelikler

  • Ürün çeşitlendirme
  • Kapasite artırımı
  • Yeni teknoloji kullanımı
  • Yenilikçilik ve Ar-Ge faaliyetleri
  • Kalite sistemi uygulamaları
  • Markalaşma
  • Pazarlama ve dış ticaret kapasitelerinin artırılması

Destek Kapsamındaki Alanlar

  • Su ürünleri üretimi
  • Hayvancılık faaliyetleri
  • Yenilenebilir enerji destekli seracılık faaliyetleri
  • Sertifikalı organik tarım ve iyi tarıma yönelik faaliyetler

Bütçe

  6.000.000  TL

Başvuru Yeri

FIRAT KALKINMA AJANSI

Turgut Özal Mah. Ankara Caddesi No:139

Merkez /MALATYA

Destek Tutarı

Asgari

30.000 TL

Azami

300.000 TL

Destek Oranı

Asgari

% 20

Azami

% 50

Proje Süresi

Azami 9  ay

Uygun Başvuru Sahibi

  • KOBİ
  • Tarımsal Amaçlı Üretici Birlikleri/Kooperatifleri
  • Çiftçi Kayıt Sistemine Kayıtlı Gerçek Kişiler

Son Başvuru Tarihi

30.01.2012 Saat 20:00

 

199-TRIAL-Amaç 190

 

Programın amacı,  tarım sektöründe faaliyet gösteren kuruluşların fiziki, teknik ve beşeri niteliklerinin geliştirilmesi yoluyla model tarım işletmeleri oluşturulmasıdır.

Program ile işletmelerde;

  • ürün çeşitlendirme
  • kapasite artırımı
  • yeni teknoloji kullanımı
  • yenilikçilik ve ar-ge faaliyetleri
  • kalite sistemi uygulamaları
  • markalaşma
  • pazarlama ve dış ticaret kapasitelerinin artırılması

kapsamındaki faaliyetler desteklenecektir.

 

Bu teklif çağrısı kapsamında aşağıdaki alanların desteklenmesi hedeflenmektedir:

 

Destek Kapsamındaki Alanlar

 

  • Su ürünleri üretimi
  • Hayvancılık faaliyetleri
  • Yenilenebilir enerji destekli seracılık faaliyetleri
  • Sertifikalı organik tarım ve iyi tarıma yönelik faaliyetler

93-TRIAL-Bütçe 274

 

Program kapsamında desteklenecek projeler için tahsis edilen toplam kaynak tutarı 6.000.000 TL’dir. Destek almaya hak kazanan her bir proje için verilecek toplam destek miktarı aşağıda belirtilen asgari ve azami tutarlar arasında olabilecektir.

 

ASGARİ TUTAR

30.000 TL

AZAMİ TUTAR

300.000 TL

 

Ajansın sağlayacağı mali destek miktarı, projenin toplam uygun maliyetinin %20’sinden az ve %50’sinden fazla olamaz. 

 

Programa İlişkin Mali Esaslar

 

  • Yararlanıcının, proje eş finansmanını, proje ortaklarından, iştirakçilerden veya üçüncü taraflardan sağlayacağı nakdi katkılar ile karşılayabilmesi mümkündür. Ancak her halükarda, eş finansman yükümlülüğü yararlanıcının taahhüdü hükmünde olup, yerine getirilmemesi durumunda yararlanıcı bizzat sorumlu olacaktır.
  • Yararlanıcı, eş finansman tutarını kredi yoluyla temin edebilir.
  • Proje kapsamında edinilen tesis ve ekipmanlar herhangi bir kredi veya borca karşılık rehin olarak gösterilemez.
  • Ayni (nakdi olmayan) katkılar eş finansman olarak kabul edilmez.
  • Bu program için tahsis edilen bütçenin başarılı projelerin desteklenmesi için  gereken toplam tutardan fazla olması halinde, kalan miktar bütçe yılı içerisinde yürütülecek olan diğer programların bütçesine aktarılabilecektir.

49-TRIAL-Süre ve Yer 274

 

Azami proje süresi, 9 aydır. Bu süre, sözleşmenin tüm taraflarca imzalandığı günden bir sonraki gün itibariyle başlar.

 

Projeler, Fırat Kalkınma Ajansının faaliyet gösterdiği TRB1 Bölgesi'nde (Bingöl, Elazığ, Malatya, Tunceli illerinde) gerçekleştirilmelidir. Ancak sergi, konferans, fuar ve benzeri etkinliklere katılım faaliyetleri gerekli olduğu durumlarda, bölge dışında gerçekleştirilebilir. Her durumda proje temel faaliyetleri bölge içerisinde gerçekleştirilmelidir.

14-TRIAL-Kimler Başvurabilir 73

 

Destek almak için aşağıda belirtilen gerçek veya özel hukuk tüzel kişileri başvuruda bulunabilir:

  • KOBİ tanımına uygun işletmeler,
  • Tarımsal amaçlı üretici birlikleri ve kooperatifleri,
  • Destek Sözleşmesi imza tarihine kadar TRB1 Bölgesi'nde, TSO/ESOB’a kayıtlı KOBİ tanımına uygun işletme kurmak kaydı ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının ilgili kayıt sistemine kayıtlı diğer gerçek kişiler.

Bununla birlikte başvuru tarihi itibari ile;

 

Su Ürünleri alanında başvuracaklar;

  • Su Ürünleri Kayıt Sistemine kayıtlı ve
  • Elazığ ve Malatya illerinde uygulanacak projeler için asgari 10 ton azami 1.000 ton; Bingöl ve Tunceli illerinde uygulanacak projeler için asgari 5 ton azami 1000 ton arasında yıllık üretim kapasitesine sahip,

 

Hayvancılık alanında başvuracaklar;

  • Türk Veterinerlik Bilgi Sistemi ve/veya Arıcılık Kayıt Sistemine kayıtlı ve
  • Elazığ ve Malatya illerinde uygulanacak projeler için asgari 20 azami 200; Bingöl ve Tunceli illerinde uygulanacak projeler için asgari 10 azami 200 büyükbaş hayvana veya
  • Elazığ ve Malatya illerinde uygulanacak projeler için asgari 100 azami 1.000; Bingöl ve Tunceli illerinde uygulanacak projeler için asgari 50 azami 1.000 küçükbaş hayvana veya
  • Elazığ ve Malatya illerinde uygulanacak projeler için asgari 5.000 azami 50.000; Bingöl ve Tunceli illerinde uygulanacak projeler için asgari 2.500 azami 50.000 kanatlı canlı hayvana veya
  • Elazığ ve Malatya illerinde uygulanacak projeler için asgari 50; Bingöl ve Tunceli illerinde uygulanacak projeler için asgari 25 kovan arıya sahip,

 

Bitkisel üretim alanında başvuracaklar;

  • Çiftçi Kayıt Sistemine kayıtlı işlenebilir tarım arazisi varlığına sahip olmalıdır.

 

Başvuru yapabilmek ve destek almaya hak kazanabilmek için Başvuru Sahipleri aşağıda verilen koşulların tümünü karşılıyor olmalıdır:

 

  • Proje faaliyetinin, Başvuru Sahibinin Ticaret Sicil Gazetesinde ve ilgili oda kayıtlarında belirtilen resmi faaliyet alanı içinde bulunması,
  • Başvuru Sahibinin Fırat Kalkınma Ajansı’nın faaliyet gösterdiği TRB1 Bölgesi'nde merkezinin ya da yasal şubesinin bulunması,
  • Başvuru Sahibinin projenin hazırlığından ve yönetiminden (eğer varsa ortaklarıyla birlikte) doğrudan sorumlu olması, aracı olarak hareket etmemesi,
  • Kooperatif ve birlikler için son iki yıl içerisinde olağan genel kurul toplantısının yapılmış olması.

 

 

Başvuru Sahibine İlişkin Özel Düzenlemeler

 

  • Bir Başvuru Sahibi veya proje ortağı, Ajansın 2011 yılı içerisinde ilan ettiği tüm proje teklif çağrıları kapsamında (aynı veya farklı proje teklif çağrısı) toplamda en fazla 2 ayrı proje başvurusunda bulunabilir ve en fazla 1 başvurusu mali destek alabilir.
  • Program kapsamında, Başvuru Sahibi'nin birden fazla projesinin başarılı bulunması durumunda, sadece en yüksek puan alan başvuruya mali destek sağlanabilir.
  • Yatırım Teşvik Belgesi almış olan yararlanıcılar, sundukları projelerde teşvik belgesi kapsamında olan yatırım harcamaları için destek alamazlar. 14.04.2011 tarihinden önce başvurusu yapılmış teşvik belgeleri için bu hüküm uygulanmaz.
  • Fırat Kalkınma Ajansı 2010 Yılı Ekonomik Gelişme Mali Destek Programı kapsamında sözleşme imzalamış olan yararlanıcılar, bu program kapsamında başvuru sahibi veya ortak olamazlar.

 

Ortak ve İştirakçiler

 

 

Başvuru sahipleri uygun kuruluşlarla proje ortaklığı yaparak başvuruda bulunabilirler. Ortaklar, projenin tasarlanmasında ve uygulanmasında aktif olarak rol almalıdırlar. Proje kapsamında ortakların harcamaları, Başvuru Sahipleriyle aynı koşullarda kabul edilecektir. Bu nedenle Ortaklar, Başvuru Sahibinin uygunluğunda belirtilen koşullardan “TRB1 Bölgesi'nde merkezlerinin ya da yasal şubelerinin bulunması” dışında Başvuru Sahipleri ile aynı uygunluk kriterlerini karşılamalıdırlar. 

 

Projenin güvenilirliğini ve sürdürülebilirliğini artırmak amacıyla, projede Başvuru Sahibi ve Ortakları dışında iştirakçi kurum/kuruluşlar da bulunabilir. İştirakçiler, teknik ve mali destek sağlama, uzmanlık aktarımı, sponsorluk gibi konularda projede rol alabilir, ancak harcamaları uygun maliyet olarak değerlendirilmez.

69-TRIAL-Proje Konuları 118

 

Program kapsamında aşağıda sıralanan faaliyetler dışındaki konuları içeren projeler desteklenmeyecektir.

 

  • Su ürünleri üretim tesislerinin modernizasyonu ve mekanizasyonu,
  • Su ürünleri üretimi amaçlı off-shore kafes sistemlerinin kurulumu,
  • Su ürünleri üretiminde yumurta ve yavru üretim ünitelerinin kurulması/modernizasyonu (anaç ve yavru büyütme havuzları, sağım üniteleri, kuluçkahaneler)
  • Su ürünlerinin canlı nakline yönelik taşıma sistemlerinin kurulması/modernizasyonu,
  • Su ürünleri yetiştiriciliği yapılan alanlarda su sirkülasyon sistemlerinin kurulması/modernizasyonu,
  • Su ürünleri üretim tesislerine ait kara barınaklarının iyileştirilmesi,
  • Su ürünleri üretim tesislerine karadan ulaşımı iyileştirmeye yönelik faaliyetler,
  • Süt üreten hayvancılık işletmelerinde elektronik sürü yönetim sistemleri kurulması,
  • Hayvancılık işletmelerinde yem hazırlama-dağıtma ve suluk sistemlerinin kurulması/modernizasyonu,
  • Hayvan yatak sistemleri, yavru bölmeleri (portatif kulübeler dahil), doğum bölmeleri, dezenfeksiyon üniteleri kurulması/ modernizasyonu,
  • Süt sağım, soğutma, depolama ve nakliye sistemlerinin kurulması/modernizasyonu,
  • Modern ağılların, açık/yarı açık ahır sistemlerinin ve kümes sistemlerinin kurulması,
  • Sertifikalı ana arı üretimine yönelik faaliyetler,
  • Arı sütü, polen, propolis ve arı zehri üretimi amaçlı arıcılık faaliyetleri,
  • Atık yönetim sistemleri kurulması/modernizasyonu (rezervuar iyileştirmesi, gübre sıyırıcı sistemler, sıvı ve kompost gübre üretimine yönelik sistemler),
  • Yenilenebilir enerji destekli seralarda kullanıma yönelik her tür makine ve ekipmanın (el traktörü dışındaki traktörler hariç) kurulması/modernizasyonu,
  • Endemik bitkilerin üretilmesi ve ekonomik olarak değerlendirilmesi amaçlı faaliyetler,
  • Sertifikalı organik tarım ve iyi tarıma yönelik faaliyetler.

 

Bununla birlikte tüm projeler her koşulda yürürlükte bulunan mevzuata uygun olmalı ve aşağıda belirtilen içerikte olmamalıdır:

  • Siyasi veya etnik içerikli faaliyetler,
  • Sadece eğitim içerikli projeler,
  • Sadece mal alım satımına yönelik perakende ve toptan ticaret,
  • Hukuka, kamu düzenine, genel sağlığa ve toplumun genel ahlak anlayışına aykırı faaliyetler,
  • Çiftçiler tarafından sözleşmeli üretilip tütün alıcıları tarafından satın alınan tütün üretimi haricinde tütün üretimi,
  • Gayrimenkul yatırımları,
  • Çalıştaylar, seminerler, konferanslar veya kongrelere katılım için bireysel sponsorluklar,
  • Eğitim veya kurslar için bireysel burslar,
  • Hibe verme amaçlı projeler (diğer kişi ya da kuruluşlara maddi veya ayni hibe veya kredi sağlamak için),
  • Akademik araştırma ve fizibilite çalışmaları (daha büyük bir projenin parçası değilse),
  • Başvuru sahiplerinin rutin aktivitelerini finanse etmeyi teklif eden, özellikle faaliyet giderlerini kapsayan projeler,
  • Ajans ile sözleşme imzalanmadan önce başlatılan veya aynı faaliyet için diğer kaynaklardan finanse edilen projeler,
  • Bankacılık, sigortacılık, mali hizmetler.

165-TRIAL-Maliyetler 33

 

Proje uygulamalarında ortaya çıkan tüm maliyetler destek kapsamına girmemektedir. Bir harcamanın uygun maliyet kabul edilmesi için aşağıdaki ön koşullar aranmaktadır:

  • Projenin uygulama süresi içinde gerçekleşmesi (nihai denetim ve proje hazırlamaya yönelik danışmanlık maliyetleri hariç),
  • Projenin yürütülmesi için gerekli  mali yönetim prensipleriyle uyumlu olması, maliyet etkinliği sağlaması,
  • Yararlanıcı veya ortağı tarafından gerçekleştirilmesi,
  • Yararlanıcının ya da ortağının hesaplarında ya da vergi belgelerinde kayıtlı tanımlanabilir ve doğrulanabilir olması, orijinal belgelerle desteklenmesi.

 

Uygun maliyetler, uygun doğrudan maliyetler ve uygun dolaylı maliyetlerin toplamından oluşmakta olup, maliyetlerin uygunluğuna ilişkin esaslar aşağıda belirtilmektedir:

 

Hangi Maliyetler Desteklenebilir?

 

  • Fırat Kalkınma Ajansı tarafından sağlanan mali desteğin %10’unu geçmemek koşuluyla proje konusuna göre yeni istihdam edilecek Ziraat Mühendisi, Su Ürünleri Mühendisi, Veteriner Hekim ve/veya ilgili alanda eğitim görmüş Tekniker/Teknisyen personelin, piyasa koşullarında oluşmuş net maaşları, sosyal sigorta primleri, ilgili diğer ücret ve maliyetleri,
  • Yolculuk ve gündelik giderleri (Yurtiçi gündelik giderleri, 2011 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun H Cetvelinde belirtilen memur ve hizmetliler başlığı altında, “aylık/kadro derecesi 1-4 olanlar” için öngörülen tutarın üç katını aşmayacak şekilde belirlenmelidir. Yurtdışı gündelik giderleri için, Bakanlar Kurulunun Yurtdışı Gündeliklerine Dair Kararında belirtilen diğer şekillerde görevlendirilenlerden aylık/kadro derecesi 1-4 olanlar için öngörülen tutar esas alınarak, bu Kararın hükümleri uygulanır.),
  • Piyasa fiyatlarına uygun olmaları ve projenin uygulanabilmesi için gerekli olmaları koşulu ile hizmet ve yeni ekipman satın alma maliyetleri,
  • Projenin uygulanması için mutlaka gerekli olması ve Fırat Kalkınma Ajansı tarafından sağlanan mali desteğin %30’unu geçmemesi koşuluyla küçük ölçekli yapım işleri,
  • Sarf malzemeleri,
  • Destek miktarı 200.000 TL üzerinde olan projeler için denetim maliyetleri,
  • Tanıtım ve Görünürlük Maliyetleri,
  • Sağlanan mali desteğin %2’sini geçmemek ve faturalandırılmak şartıyla Yararlanıcıların proje hazırlanması kapsamındaki danışmanlık ve kırtasiye giderleri,
  • Başka bir bütçe kalemi altında verilemeyen maliyetler ve genel idari giderlerden (elektrik, su, ısınma maliyetleri v.b.) oluşan götürü tutardır. Uygun dolaylı maliyetler, toplam uygun doğrudan maliyetlerin %2'sini aşamaz.

 

 

Hangi Maliyetler Desteklenmez?

 

  • Canlı hayvan, yavru, tohum, fide, fidan vb. canlı materyalin satın alımı,
  • Yem, gübre, ilaç vb. materyallerin satın alımı,
  • Yararlanıcının ve proje kapsamında görev alan kişilerin kusur ve ihmalleri sebebiyle doğacak olan ceza, zam, faiz, mahkeme masrafları vb. giderler,
  • Borçlar, zarar veya borç karşılıkları,
  • Faiz borcu,
  • Hâlihazırda başka bir kapsamda finanse edilen kalemler,
  • Arazi veya bina satın alma ve kiralama giderleri,
  • İşletmelerin sözleşme öncesinde istihdam ettiği personelin brüt maaşı,
  • İkinci el ekipman satın alma giderleri,
  • Araba, tekne, traktör (el traktörü hariç) vb. motorlu araç satın alma giderleri,
  • Kur farkından doğan zararlar,
  • Leasing ve amortisman giderleri,
  • Sözleşme imzalanmadan önce gerçekleşmiş olan harcamalar,
  • Yararlanıcı ya da ortakları dışındakiler tarafından gerçekleştirilen maliyetler,
  • Salt sözleşmeye, teminatlara ve Ajans ile yararlanıcı arasındaki mali ödemelere ilişkin her türlü vergi, resim, harç ve sair giderler,
  • Başvuru sahibinin projedeki ortağı ya da iştirakçisinden yapılan satın alımlar için yapılacak ödemeler,
  • Her türlü üretimde kullanılacak hammadde maliyeti.

 

 

 

 

238-TRIAL-Başvuru Tarihi 111

 

Program başvurularının alınması için son tarih 30/01/2012 saat 20:00’dır. Bu tarih ve saatten sonra teslim edilen başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Posta veya kargo şirketine bağlı gecikmeler dikkate alınmayacaktır.

 

İSTATİSTİKLER VE DEĞERLENDİRME SONUÇLARI

52-TRIAL-Toplantılar 163

Uygulanan program kapsamında gerçekleştirilen bilgilendirme ve eğitim toplantıları ve katılımcılarıyla ilgili bilgiler aşağıdadır.

 

İl Bilgilendirme Sayısı Bilgilendirme Katılımcı Sayısı Eğitim Sayısı Eğitim Katılımcı Sayısı
Bingöl 2 136 1 47
Elazığ 1 150 2 46
Malatya 3 263 3 100
Tunceli 3 76 1 45
Toplam 9 625 7 238

 

208-TRIAL-Başvuru Sayıları 249

 


İl Başvuru Sayısı
Bingöl 10
Elazığ 24
Malatya 13
Tunceli 11
Toplam 58

 

288-TRIAL-Nihai Değerlendirme Sonuçları 245

2011 Yılı Tarımda Model İşletmeler Mali Destek Programı Sonuçları

 

İçerik Görselleri



Copyright © 2016 www.fka.gov.tr Tüm Hakları Saklıdır